Chcesz nauczyć się robić swojemu psu piękne zdjęcia, by na zawsze zachować wspomnienia wspólnych, bezcennych chwil spędzonych z przyjacielem? Bez względu na to, jakie są Twoje fotograficzne ambicje - Iza Łysoń - artystka specjalizująca się w fotografii psów - z pewnością pomoże Ci je zrealizować!
Fotografia psów
Fotografia psów w ostatnich latach staje się coraz bardziej popularna, w efekcie jesteśmy zasypywani olbrzymią ilością zdjęć tych czworonogów. W całej tej mnogości coraz trudniej jest stworzyć kadr, który będzie się wybijał spośród innych i przykuje uwagę odbiorców. Podczas tych warsztatów poznasz składowe, odpowiadające za „efekt wow” i nauczysz się, wplatać je w swoje zdjęcia - zarówno portrety, jak i ujęcia w ruchu oraz szersze kadry w krajobrazie.
Najważniejsze są PSY
W fotografii psów najważniejsze są PSY. Choć brzmi to jak oczywista oczywistość, jest to fakt, często zapominany w tej dziedzinie fotografii, zwłaszcza, jeśli przyjdzie nam fotografować w zjawiskowej lokacji bądź świetle. Psi model powinien nie tylko dopełniać kadr, ale swoją pozą nadawać niepowtarzalny klimat i wyraz zdjęcia. Podczas warsztatów nauczycie się, jak to osiągnąć i nawet w najpiękniejszych warunkach tworzyć zjawiskowe ujęcia PSÓW.
Dla kogo?
Dla fotografów psów - tych początkujących, ale i tych, którzy chcą pogłębić wiedzę i sprawić, że ich zdjęcia będą jeszcze lepsze.
Dla hodowców lub właścicieli psów, chcących nauczyć się uwieczniać je za pomocą fotografii.
Dla osób, które chcą spróbować swoich sił w nowej dziedzinie fotografii.
Dla tych, którzy chcą poznać nowe metody obróbki, które można zastosować nie tylko w fotografii psów.
Program zajęć
Dzień pierwszy (piątek) 18:00 Rozpoczęcie, część teoretyczna
Dzień drugi (sobota) Plener o wschodzie słońca Wspólne omawianie zdjęć wykonanych podczas porannego pleneru. Popołudniowe wyjście w plener. Fotografowanie do zachodu słońca. Integracja
Dzień trzeci (niedziela) Plener o wschodzie słońca Obróbka zdjęć w Adobe Lr i Ps Zakończenie
Dzień 1 (piątek) 18.00 – Rozpoczęcie, część teoretyczna (Dobór sprzętu: aparat + obiektyw do typu wykonywanych fotografii, ustawienia aparatu do kadrów w ruchu i statyce, zasady kompozycji i błędy, których warto unikać w kadrowaniu portretów, zdjęć w ruchu i krajobrazie; ustawienie psa)
Dzień 3 (niedziela) Plener o wschodzie słońca 9:00 Powrót i śniadanie 10:00–15:00 Obróbka zdjęć. W Adobe Lr i Ps - prezentacja narzędzi używanych przez prowadzącą, obróbka zdjęć uczestników pod okiem prowadzącej 15:00 Obiad 16:00 Zakończenie
Dzień 2 (sobota) Plener o wschodzie słońca. Godziny ustalane będą na bieżąco, w zależności od pory roku i pogody. Fotografujemy do śniadania.
9:00 Powrót i śniadanie Po śniadaniu przerwa, 2 lub 3 godziny (w zależności od potrzeb grupy).
Po przerwie wspólne omawianie zdjęć, wykonanych podczas porannego pleneru. 13:00/14:00 Obiad Po obiedzie popołudniowe wyjście w plener. Fotografujemy do zachodu słońca. 20:00–20:30 Kolacja Integracja
Modele
W warsztatach będą uczestniczyć psy różnych ras, które będą modelami podczas wykonywania zdjęć. Naszym zamierzeniem jest, aby podczas plenerów przećwiczyć takie tematy, jak:
fotografia portretowa psa,
fotografia w ruchu,
fotografia krajobrazowa z psem, jako głównym elementem.
Lokalizacje
Praktyczna część warsztatów fotografii psów będzie prowadzona w malowniczych ternach:
Łapszanka – wieś w województwie małopolskim, powiecie nowotarskim w gminie Łapsze Niżne,
Rzeka – Jaworowy Potok,
Jezioro Czorsztyńskie.
Nauczysz się: – Teoria
Tricków sprawiających, że psi model, będący najważniejszą składową zdjęcia, będzie wyglądał jak najlepiej;
Dobierać odpowiedni obiektyw do danej scenerii, warunków oświetlenia i efektu, jaki chcesz uzyskać;
Kontrolować głębię ostrości; ustawienia aparatu, by uzyskać idealnie ostre zdjęcia statyczne i w ruchu;
Komunikacji - z psem i jego właścicielem;
Komponować zdjęcia tak, by przyciągnąć uwagę odbiorcy;
Rozpoznawać najkorzystniejsze pozy psów - w portrecie i akcji;
Krytycznie spojrzeć na wykonywane fotografie, by stale poprawiać swoje umiejętności;
– Praktyka
Zastosowanie poznanej teorii.
Szukanie ciekawych lokalizacji do sesji i konkretnych kadrów.
Najlepsze wykorzystanie światła zastanego.
Znajdowanie najlepszej perspektywy.
Wykorzystywanie nieoczywistych lokacji.
Sprawienie, by pies nie tracił zainteresowania pozowaniem i wyglądał perfekcyjnie.
Dopasowanie ustawień aparatu do zmieniających się podczas sesji warunków.
– Obróbka
Selekcja najlepszych zdjęć spośród fotografii wykonanych podczas sesji.
Opracowanie zdjęcia krok po kroku w programach graficznych Lr i Ps.
Oddanie rzeczywistego koloru sierści na fotografii. Panowanie nad kolorami zdjęcia i dowolne ich zmienianie.
Idealne zaznaczenie psa.
Korzystanie z gradientów.
Technika dodge and burn.
Tworzenie sztucznego światła.
Łącząc ze sobą trzy składowe: psa, lokację i światło, mam niemalże doskonałą kontrolę nad wszystkim...