Warsztaty reportażu prasowego
z duetem Sokół

Czas trwania: 4 dni (2 spotkania)
Grupa: 6–8 osób
Dostępny wkrótce

Marzą Wam się publikacje ilustrowane Waszymi zdjęciami? A może już udało Wam się sprzedać pierwsze zdjęcia do prasy lub magazynów on-line’owych? Nasi eksperci, Łukasz Sokół - fotograf i Beata Łyżwa-Sokół - szefowa Działu Foto w Gazecie Wyborczej, przekażą Wam swoją cenną wiedzę. Pod ich okiem zrealizujesz materiał i przygotujesz go do prezentacji w wybranym tytule.

Wszystkie etapy realizacji materiału prasowego

Warsztaty mają na celu przygotowanie do samodzielnego wykonywania fotoreportażu do publikacji prasowych. W czasie ich trwania Uczestnicy zapoznają się ze współczesnymi trendami w fotografii prasowej oraz poszczególnymi etapami pracy nad reportażem w teorii i praktyce. Zajęcia w formie dyskusji, prezentacja materiałów prasowych, konsultacje.

inset-tips

Ważne informacje

Każdy Uczestnik powinien przynieść na warsztaty swoje fotografie, do 30 sztuk w formacie JPG.  Powinien mieć ze sobą także: aparat fotograficzny, ulubione obiektywy, komputer, czytnik kart, notes i dyktafon do używania w czasie zadań praktycznych (wystarczy opcja nagrywania w telefonie komórkowym).

Dla amatorów
i zawodowców

Warsztaty skierowane są do fotografów pragnących realizować spójne materiały fotograficzne i publikować je w prasie bądź na portalach poświęconych fotografii. Zapraszamy amatorów oraz zawodowców, wszystkich, którzy chcą aby opowiadane przez nich historie trafiły do szerszego grona odbiorców. Amatorzy zdobędą wiedzę dotyczącą relacji fotograf–redakcja, zasad publikacji zdjęć w prasie drukowanej i elektronicznej oraz form prezentacji swoich dokonań. Zawodowcy dopracują umiejętności związane z pracą z bohaterem zdjęć, podejściem do klasycznych tematów fotograficznych oraz dostaną szansę zapoznania się z oczekiwaniami redakcji dot. realizacji konkretnych materiałów.

Program
zajęć

Spotkanie nr 1 4-5 listopada

  • Wprowadzenie.
  • Reportaż prasowy
  • Etapy realizacji materiału prasowego
  • Ćwiczenia w czasie zajęć

Wprowadzenie. Reportaż prasowy

  • Prezentacja założeń programowych zajęć. 
    Przedstawienie prowadzącego.
  • Reportaż prasowy – definicja, miejsce w mediach. Kondycja współczesnych mediów, drukowanych i elektronicznych. Co się dziś drukuje w Polsce i na świecie-możliwości, forma, tematyka. Przykłady wybranych materiałów opublikowanych w ciągu ostatniego roku w mediach – analiza, ocena, inspiracje.

Etapy realizacji materiału prasowego

  • Omówienie krok po kroku etapów realizacji konkretnego reportażu prowadzącego (np. Tygrysy ulicy – publikacja w „Dużym Formacie”.

Ćwiczenie w czasie zajęć

  • Wykonanie portretu na ulicy na zadany temat. 
  • Omówienie wykonanych zdjęć.

Etapy realizacji materiału prasowego – cd.

  • Jak znaleźć bohaterów materiału? Forma materiału – seria portretów, fotoreportaż, dokument, stylistyka. Jak zbierać informacje o bohaterach, które staną się podstawą ewentualnego tekstu (rola tekstu towarzyszącego materiałowi). Wybór tematu, który zrealizują Uczestnicy (reportaż / seria zdjęć). Lista bohaterów do sfotografowania, zastanowienie się nad formą zdjęć. Omówienie planu pracy nad materiałem uczestników.

Zadanie 

Rozpoczęcie realizacji materiału. Przegląd prasy, znalezienie ciekawych reportaży i prezentacja ich na kolejnych zajęciach.  

Spotkanie nr 2 2-3 grudnia

  • Rola współpracy fotografa z fotoedytorem
  • Etyka reportera
  • Wstęp do edycji zdjęć
  • Przygotowanie materiału do publikacji w mediach

Rola współpracy fotografa z fotoedytorem

  • Prezentacja i wspólne omówienie materiałów Uczestników. Inne przykłady realizacji materiałów i współpracy fotoedytor–fotograf.

Etyka reportera

  • Dyskusja na temat etyki fotoreportera 
  • Obejrzenie i dyskusja na temat filmu 13 wojen Krzysztofa Millera.

Wstęp do edycji zdjęć

  • Sztuka wyboru zdjęć. 
  • Opisywanie zdjęć na potrzeby prasy i agencji.

Przygotowanie materiału do publikacji w mediach

  • Prezentacja i wspólne omówienie materiałów Uczestników.
  • Ostateczna selekcja zdjęć i ułożenie materiału.
  • Przygotowanie do prezentacji w wybranym medium.
  • Negocjacje z wydawcą, analiza umowy o wykorzystanie zdjęć.

Dlaczego warto?

  • Poznasz wszystkie etapy realizacji materiału prasowego.
  • Dowiesz się, jak wyszukiwać bohaterów swoich zdjęć i jak z nimi pracować.
  • Dowiesz się, jak współpracować z redakcjami magazynów i w jakiej formie prezentować swoje materiały, zależnie od wybranej historii.
  • Pod okiem Łukasza i Beaty, która jest szefową Działu Foto Gazety Wyborczej, zrealizujesz materiał i przygotujesz go do prezentacji w wybranym tytule.


Wspomnienia

Reportaż prasowy – druga edycja

Za nami kolejna edycja warsztaty reportażu prasowego. Warsztaty wyjątkowe, bo spotykaliśmy się z uczestnikami trzykrotnie, co dwa tygodnie. Dzięki temu mieliśmy mnóstwo czasu na analizę roli fotografii w prasie, na omawianie materiałów przyniesionych przez uczestników, a nawet na wykonanie zlecenia od naszych prowadzących.

Pełna relacja Archiwum relacji

Kup jako prezent Dowiedz się wszystkiego

Przygotowujemy terminy

Warszawa Lokalizacja zostanie podana wkrótce

Wrzesień 2017
1960,00 pln
Zapisz się